نجف اشرف برای مسابقه فقهی فراخوان داد

مرکز تألیف، اسناد و نشر نجف اشرف در حال برگزاری مسابقه فقهی با محوریت «فقه اقتصاد» در نیم سال اول سال ۲۰۲۴ میلادی به همراه اهدای جوائز ارزنده به برگزیدگان برتر می‌باشد.

با توجه به موفقیت این مرکز در اولین دوره مسابقه فقه تخصصی با محوریت «فقه سیاسی» و شرکت تعداد زیادی از حوزه‌های علمیه با ارائه پژوهش‌های ارزنده در آن که به زودی ان شاء الله به شکل کتاب منتشر خواهد شد، دومین دوره مسابقه را که درباره فقه اقتصاد است آغاز نموده است.

از آنجا که حوزه‌های علمیه مرجع اساسی در شئون اسلامی و سنگر فکری و فرهنگی جهان اسلام هستند و به خاطر استفاده حداکثری از دانش سودمند و فراوان طلاب و تلاش در جهت یافتن سازوکاری نوین که هم موجب غنای نهضت جدی علمی شده و هم خدمتگزار رسالت علمی و اجتماعی حوزه علمیه گردد، این مرکز بر آن شد که این مسابقه را برای طلاب برگزار کند تا مسئولیت مشترک در انجام دغدغه‌های ملت محقق گردد و نظریه‌ها و پژوهش‌های دارای ماهیت اجتماعی نمایان گردد.

این مرکز در صدد است با طلاب علوم دینی ارتباط برقرار کرده و آنها را به پژوهش علمی خلاقانه در مسائل مختلف و موضوعات مورد علاقه حوزه‌های علمیه برانگیزاند تا برای تجدید حیات فکری و فرهنگی با جوامع اسلامی ارتباط مستقیم داشته باشد.

Check Also

طلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته‌اند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به شرایط سخت معیشتی طلاب، تصریح کرد: امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *